Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Present Perfect Tense as a Critical Issue in Teaching of English in the Lower Secondary School Curriculum
ALTMAN, Nela
Tato diplomová práce se zabývá předpřítomným časem jako kritickým místem kurikula 2. stupně základních škol. Předpřítomný čas v anglickém jazyce byl identifikován učiteli jako kritické místo v rámci projektu IPUP KA7 - Inovace přípravy učitelů pro praxi. Tento fakultní projekt zkoumal tzv. kritická místa kurikula a byl založen na akčním výzkumu, který se stal podkladem pro tuto diplomovou práci. V teoretické části diplomová práce nejprve definuje kritická místa obecně a poté konkrétní kritické místo analyzuje z lingvistického a didaktického hlediska. V empirické části se věnuje metodologii výzkumu a stanovuje jeho fáze, které dále realizuje. Součástí empirické části je konfrontace poznatků teoretiků v oblasti výuky předpřítomného času s praxí učitelů a z toho vzniklá doporučení do praxe. Tato doporučení jsou aplikována na modelovou výukovou hodinu, jejímž cílem je navrhnout řešení jak toto kritické místo překonávat.
Souslednost časová ve španělských obsahových větách po předpřítomném čase (ha dicho que...): frekvenční analýza na základě korpusu CREA (ústní korpus)
KOVÁČ, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá užíváním časů ve španělské nepřímé řeči. Cílem práce je sledování souslednosti časové v subordinovaných větách obsahových následujících po předpřítomném čase na základě frekvenční analýzy textů obsažených v korpusu CREA. Jedná se o přepsané transkripce mluveného slova. Její teoretická část nejprve pomocí sekundární literatury vysvětluje pojmy týkající se souslednosti, popisuje teorii španělské souslednosti a objasňuje její zásady, pravidla a použití. Dále se věnuje i pragmatickým aspektům jejího porušování. Praktická část práce analyzuje výsledky hledání v korpusu CREA, ukazuje, jaké slovesné formy se mohou v závislé větě objevit a pak vysvětluje jejich význam a hlavně rozdíly v jejich použití. Práce je psána česky, obsahuje anotaci v angličtině a resumé ve španělštině.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.